Eredményes és hatékony kommunikációs technikák

Egy ideális világban minden írott- és szóbeli megnyilvánulást a feladó szándéka szerint értelmezné a hallgatóság.  A félreértések azonban gyakoribbak, mint az 5 percnél hosszabbra nyúló hivatalos kávészünetek, ami azt mutatja, hogy az üzleti szférában kulcsfontosságú a kommunikációs ismeretek fejlesztése.

 “Megoldom.” – hangzik a válasz egy segítségkérés során. Noha szóbeli beszélgetés során a hangsúly és az intonáció árulkodó lehet, egészen biztos, hogy személyiségtől függően mindenkiben egy kicsit más érzetet kelt a reakció. Lesz, aki úgy érzi, valódi segítséget kap. Lesz, aki úgy fogja érezni, hogy a másik fél szívességet tesz neki. És persze olyan is lesz, akinek szent meggyőződése, hogy az illető csak konfliktuskerülésből vállalja a feladatot.

A tréningen ilyen és ehhez hasonló, a céges szférában gyakori párbeszédek kommunikációját boncolgatjuk annak érdekében, hogy mindenki megtanulja egyértelműen kifejezni a mondandóját és megfelelően használni a kommunikációs csatornákat (kérés, kérdezés, számonkérés, dicséret, elismerés.)

ajánlatkérés kérdésem van

Online kommunikáció

Manapság megszokottá vált az online munkavégzés, ezzel együtt elengedhetetlenné vált az online kommunikációs csatornák használata a mindennapokban. Vannak, akik még csak most ismerkednek a lehetőségekkel és vannak, akik már gyakorlottan használják ezeket a platformokat.

Nemcsak a munkavégzéssel hanem a kollégákkal való kapcsolattartás is a virtuális térbe kerül. Ez viszont sok esetben megsokszorozza a kihívásokat is.

Az internet adta lehetőségek egyik sajátossága, hogy nem az egyirányú közlést, hanem a kétirányú beszélgetést is lehetővé tette lehetővé a felhasználók között.

Az online térben történő kommunikáció részben hasonló, részben teljesen más kommunikációs technikákat kíván meg a munkatársaktól és a vezetőktől.

Ezeket a másfajta technikákat tekinti át és helyezi a gyakorlatba a tréning.

ajánlatkérés kérdésem van

Asszertív kommunikáció

Asszertív kommunikáció: úgy elmondani valamit, hogy a fókusz a saját érzéseinken, szükségleteinken van, és nem azon, hogy a másik fél hol hibázott vagy mit csinált rosszul. Aki volt már konfliktushelyzetben, pontosan tudja, hogy időszűkében, érzelmi érintettség esetén, stresszes szituációban, netán nagy nyomás alatt sokkal könnyebb a körülményeket vagy a másik felet okolni az érdekérvényesítő, asszertív megnyilatkozás helyett.

A jó hír az, hogy az asszertív kommunikáció tanulható. A tréning során körül járjuk az asszertivitás fogalmát, valamint az asszertív jogok és kötelezettségek témakörét. A résztvevők különféle gyakorlatokon keresztül megtanulják megfogalmazni és pontosítani a szükségleteiket, továbbá megismerhetik az együttműködés és az érdekképviselet megfelelő arányát, amely a win-win (nyertes-nyertes) szituáció egyik alapja.

Az asszertív kommunikáció sok gyakorlást igényel, ám a tapasztalatok és a visszajelzések szerint megéri kitartónak lenni, hisz

 

ajánlatkérés kérdésem van

Érvelés, meggyőzés, kulturált vita

Ahhoz, hogy a ‘vitatkozás’ és a ‘kulturált’ szavak gyakrabban szerepelhessenek egy mondatban, nagy szükség van az ehhez hasonló tréningekre. A vita ugyanis jó esetben „… érvek ütköztetése egy adott témában, célja egy adott hallgatóság meggyőzése egy adott vélemény helyességéről vagy az igazság közös keresése.”

A tréningen pontosan ezzel foglalkozunk, jellemzően az alábbi témákat érintve: Milyen a hatásos érvelés? Milyen érveket használjunk az adott szituációban? Melyek a gyenge és az erős érvek? Milyen a remek vitaindító? Hogyan kommunikáljunk a céljainknak megfelelően?

Kulturált vitapartnernek lenni felszabadító érzés, ha szeretné megtapasztalni, ne hagyja ki a tréningünket!

ajánlatkérés kérdésem van

Ügyfélkommunikáció, kifogáskezelés, panaszkezelés

“A vevőnek mindig igaza van.” Kivéve, amikor nem. A tréning során mindkét opcióval foglalkozunk.

Végigvesszük az ügyfélkommunikáció leggyakoribb hibáit és buktatóit, valamint megtanítjuk a panaszkezelés leghatékonyabb technikáit. Az eredmény win-win szituáció, amelyben mindenki nyer: az elégedett, és jó eséllyel visszatérő vásárló ugyanis valószínűleg szívesen osztja meg pozitív tapasztalatait az ismeretségi körével, ami az egyik legjobb reklám a cégnek.

ajánlatkérés kérdésem van

Testbeszéd

“Hogyne, abszolút egyetértek!” – feleli a kolléga, ám a mondandója végén egy pillanatra összeszorítja az ajkait. Aki ismerősen mozog a testbeszéd csodálatos világában, ebből két dolgot fog tudni: az illető valójában nem ért egyet, és jó eséllyel valamilyen okból konfrontálódni sem szeret.

A tréning során az alábbi fő témákat érintjük: a metakommunikáció jelentősége; gesztusok és eredetük; kéz-, tenyér- és karmozdulatok; az arc, a mimika és a tekintet titkai;  a láb gesztusai; gyakori és népszerű gesztusok a hétköznapokban és vállalati közegben; a kiegészítő jelek és a környezet fontossága.

A testbeszéd tréning rendkívül izgalmas, amelynek jellemző mellékhatása a “Sherlock Holmes szindróma”, vagyis az, hogy a megszerzett tudás birtokában a résztvevőkből passzív megfigyelőből aktív elemző válik.

ajánlatkérés kérdésem van