Önismeret

Noha az önismerettel való foglalkozást nem lehet elég korán kezdeni, sokan csak felnőttként érzik ennek szükségét, akkor, amikor az önismereti hiányból fakadó problémák már szembetűnően akadályozzák őket a karrierben vagy a magánéletben.

Pontosan ezért hiánypótoló ez a tréning, amelyen a személyiség fő mozgatórugóival foglalkozunk, természetesen az adott korosztálynak megfelelő szinten.

A tréningen tanultaknak köszönhetően a résztvevők képesek lesznek: az önreflexióra; megfogalmazni a szükségleteiket; tudatosítani a hozott értékrendjüket és a saját személyiségük tükrében módosítani azon; a különféle érzelmek felismerésére, tudatosítására és kontrollálására; az empatikus(abb); viselkedésre; a hiányosságaik elfogadására és fejlesztésére.

Tapasztalataink szerint a fiatalok nem csupán nyitottak az önismeret témakörére, de a tanultak birtokában kiegyensúlyozottabban és hatékonyabban teljesítenek az iskolában, és jellemzően jobban értékelik és tudatosabban ápolják emberi kapcsolataikat. Mindezek pedig hozzájárulhatnak ahhoz, hogy felelős és kiegyensúlyozott felnőtt váljon belőlük.

A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.

ajánlatkérés kérdésem van

Kamasztréning és boldogságfokozó technikák

Boldognak lenni az élet egyik legnagyobb kihívása. Kamaszként megtalálni a boldogságot talán még nehezebb, hiszen a felnőtté válás küszöbén a hormonrendszer változásai és az épp aktívan formálódó és önállósodó személyiség is zavarodottan tekint körbe, azon töprengve: “Mi a szösz történik velem?!”

Ebben segít a kamasztréning. A játékos keretek között elsajátított technikákkal és gyakorlatokkal a résztvevők olyan eszköztárat kapnak, amely hozzájárulhat egy boldogabb, kiegyensúlyozottabb és harmonikusabb élethez.

A tréningen jellemzően az alábbi témákkal foglalkozunk: figyelem, gondolkodási képesség fejlesztése; érzelmi intelligencia fejlesztése és a kommunikáció fontossága; “apró örömök”, avagy a tudatos életöröm művészete; önbizalom, önbecsülés; az online személyiség és a digitalizáció hatása a boldogságra; az egyéni- és társadalmi érvényesülés sarokkövei a személyiség tükrében.

A tréning anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.

ajánlatkérés kérdésem van

Az online tanulás hatása lelki egészségünkre

A koronavírus járvány miatt a legtöbb diák megtapasztalta, milyen az online tanulás. Ahogy azt is, mennyivel nehezebb úgy koncentrálni az anyagra, hogy a tanárt csak a számítógépen keresztül láthatja. Mindez nem csak az iskolai teljesítményt sodorja veszélybe, hanem a lelki egészséget is, hiszen a valódi szociális élet hiányának gyakori kísérője a szorongás, a depresszió és a stressz.

Az online tanulás tréningen olyan technikákat tanítunk, amelyek megkönnyítik az önálló feladatvégzést, hozzájárulnak a mentális egészség megőrzéséhez (pl. baráti kapcsolatok ápolásának lehetőségei) és ezáltal növelik a tanulás hatékonyságát.

A tréning anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.

ajánlatkérés kérdésem van

A digitális eszközök érzelmi fejlődésre gyakorolt hatása

Mobiltelefon(ok), televízió, laptop, számítógép, tablet, okosóra: néhány eszköz, amellyel a többség több időt tölt, mint a barátaival vagy a családjával.

Számos kutatás bizonyítja, hogy ez a digitális dzsungel erősen hat az idegrendszerre, és ezen keresztül az érzelmekre, valamint az érzelmi fejlődésre. Noha a fenti eszközök a legtöbb ember számára – tanuláshoz, barátokkal való kapcsolattartáshoz – nélkülözhetetlenek, érdemes odafigyelni a tudatos használatukra.

A tréningen az alábbi fő témákat érintjük: a digitális/okos eszközök hatása az idegrendszerre; a digitális/okos eszközök hatása az érzelmekre, hangulatra; élet kütyük nélkül: a függőség felismerése és kezelése; kikapcsolódás: praktikák, hogy ne csak az eszköz kapcsoljon ki, hanem az elme is.

A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.

ajánlatkérés kérdésem van

A stresszkezelés napi gyakorlata, a lelki egészség megőrzése

Kamasznak, fiatal felnőttnek lenni már önmagában is tele van kihívásokkal. Csak hogy néhány példát említsünk, a tomboló hormonok, az önállósodás és a felelősségvállalás nehézségei, a megfelelési kényszer, a pályaválasztással kapcsolatos dilemmák és a baráti/szerelmi kapcsolatokkal járó elkerülhetetlen konfliktusok egyaránt jelentős stresszfaktort jelentenek.

Noha cikkek, videók és tanulmányok ezrei szólnak a stresszkezelésről, valamint a lelki egészség megőrzéséről, ha leírtakat könnyű lenne hasznosítani, nem lenne hiánypótló ez a tréning. A képzés során az elméleti ismereteken kívül számos gyakorlati tanácsot is adunk, amelyeket kifejezetten az érintett korosztály igényeihez igazítunk.

A tréningen az alábbi fő témákkal foglalkozunk: a stressz keletkezése és működési mechanizmusa; a stressz hatása a szervezetre: hormonok és testi tünetek; kötelező és szabadon választott; krízishelyzetek; a Maslow és a Dilts piramis fontossága; stressz és motiváció; hogyan hat a stressz a különböző személyiségekre; a stresszkezelés egyedi lehetőségei; tüneti és oki kezelés; hétköznapi, könnyen megvalósítható praktikák stressz ellen.

A tréning anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.

ajánlatkérés kérdésem van

Az érzelmi intelligencia fejlesztése

Érzelmi intelligencia (EQ): azon képesség, amely lehetővé teszi saját magunk és embertársaink érzelmeinek érzékelését és kezelését.

Az értelmi intelligenciához hasonlóan az érzelmi intelligencia is fejleszthető; mi több, fontos és érdemes fejleszteni annak érdekében, hogy az embertársainkkal kialakított kapcsolataink az iskolai közegben és a magánéletben egyaránt kiegyensúlyozottabbak legyenek.

A tréningen jellemzően az alábbi fő témákat érintjük: saját érzelmeink: a láthatatlan mozgatórugók; az EQ alapja és összetevői (önértés, kontroll, motiváció, empátia, társas intelligencia); szimpátia vs empátia; az érzelmi nevelés folyamata; társas készségek és fejlesztésük; zavaró impulzusok és azok hatása a kedélyállapotra.

Az érzelmi intelligencia fejlesztése ahhoz is hozzájárulhat, hogy a középiskolai- és egyetemi évekre jellemző kapcsolatok harmonikusabbak legyenek.

A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.

ajánlatkérés kérdésem van