FIATALOKNAK, ISKOLÁKNAK
Kommunikáció és konfliktuskezelés DISC alapon
Kamaszkorban és fiatal felnőtt korban a kommunikáció és a konfliktuskezelés lehetséges módszereit jellemzően a szülők, pedagógusok által mutatott – jó vagy rossz – példa határozza meg.
Ezt a tréninget azoknak ajánljuk, akik szeretnének tudatosabban kommunikálni. Ebben nyújt hatalmas segítséget a DISC személyiségjegyek megismerése, amellyel voltaképp használati útmutatót kapunk saját magunkhoz, illetve mindazokhoz, akiknek ismerjük/feltételezzük a DISC személyiségjegyeit. Ez a használati útmutató világosan megmutatja, hogy konfliktushelyzet esetén kivel, milyen módon kell kommunikálni ahhoz, hogy a nézeteltérés elsimítása és a probléma megoldása minden érintett fél számára a lehető legoptimálisabb legyen.
A tanultak nem csak az iskolában, egyetemi évek során nyújtanak biztos kapaszkodót, hanem a magánéletben (baráti- és társkapcsolatok, családi kapcsolatok), valamint később, a munkahelyi beilleszkedés során is sokat segítenek.
A tréningen az alábbi fő témaköröket érintjük:
- azonosságok és különbözőségek a kommunikáció és a konfliktuskezelés területén,
- együttműködés vs. érdekérvényesítés,
- stratégiák a konfliktuskezelésben,
- én-pozíciók és megoldások,
- konfliktusok tüneti és oki kezelése,
- problémamegoldó modell levezetése.
A tréninget 13-15 éves kortól ajánljuk, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanDISC alapú személyiségtípusok és viselkedéselemzés
A személyiség és a viselkedés objektív megismerése segít, hogy könnyebben megbirkózzon a kihívásokkal (iskolai/egyetemi élet, párkapcsolat, fontos döntések meghozatala, konfliktushelyzetek), és kiegyensúlyozottabban, nyugodtabban, boldogabban éljen a mindennapokban.
A tréning során az alábbi fő témaköröket érintjük:
- Milyennek ismerem magam?
- Milyennek látnak mások?
- Milyen a látható viselkedésem?
- Miért úgy csinálom, amit csinálok?
- Mítoszok és a biológiai valóság.
- Erősségeim, gyengeségeim, veszélyeim.
- Hogyan boldogulunk egymással?
- Miről árulkodnak a hibáim?
A tréning kicsit olyan, mint egy önismereti hullámvasút: vannak benne felvillanyozó és (elsőre) fájdalmas felismerések, de az eredmény egy eufórikus állapot, amelyben a lelkesedés soha nem látott lehetőségeket nyit meg.
A tréninget 13-15 éves kortól ajánljuk, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanKözösségépítő és együttműködési készségfejlesztő tréning DISC alapon
Kamaszkorban és fiatal felnőttként az identitáskeresés és a felnőtté válás nehézségei mellett a közösségben való létezés kihívásaival is meg kell küzdeni. Noha az együttműködés, egymás kölcsönös segítése sokkal jobb érzés, mint ennek az ellenkezője, tapasztalataink szerint mégis gyakori, hogy az adott közösségben több a széthúzás, mint a támogatás.
A tréningen megtanítjuk a valódi, kölcsönösségen (is) alapuló együttműködés kulcsát. Emellett olyan közösségépítő technikákat is mutatunk, amelyek hozzájárulnak az adott csapat összekovácsolásához.
A tréninget 13-15 éves kortól ajánljuk, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanEredményes és hatékony kommunikációs technikák
Egy ideális világban minden írott- és szóbeli megnyilvánulást a feladó szándéka szerint értelmezné a hallgatóság. Félreértések azonban gyakrabban történnek, mint ahányszor megmagyarázhatatlan módon az egész tábla csokoládé elfogy tévézés közben, ami azt mutatja, hogy a kommunikációs ismeretek fejlesztése minden élethelyzetben fontos.
A tréning során az alábbi fő témákat érintjük:
- kommunikációs alapvetések,
- az egy- és a kétirányú kommunikáció jellemzői,
- a tartalmi és a kapcsolati oldal jelentősége,
- nyitott és zárt kérdésfeltevés,
- tisztázás,
- újrafogalmazás,
- érzelmek visszatükrözése,
- összegzés.
Kommunikáció és együttműködés
“Megoldom.” – hangzik a válasz egy segítségkérés során. Noha szóbeli beszélgetés során a hangsúly és az intonáció árulkodó lehet, egészen biztos, hogy személyiségtől függően mindenkiben egy kicsit más érzetet kelt a reakció. Lesz, aki úgy érzi, valódi segítséget kap. Lesz, aki úgy fogja érezni, hogy a másik fél szívességet tesz neki. És persze olyan is lesz, akinek szent meggyőződése, hogy az illető csak konfliktuskerülésből vállalja a feladatot.
A tréningen ilyen és ehhez hasonló, klasszikus párbeszédek kommunikációját boncolgatjuk annak érdekében, hogy mindenki megtanulja egyértelműen kifejezni a mondandóját és megfelelően használni a kommunikációs csatornákat a magánéletben és a munkában egyaránt. (Kérés, kérdezés, számonkérés, dicséret, elismerés stb.)
jelentkezem kérdésem vanKommunikáció és konfliktuskezelés
A konfliktushelyzetek kezelése egyben izgalmas önismereti utazás is, hiszen a személyiségünk felelős azért, hogyan reagálunk. Van, aki imád konfrontálódni, ám hajlamos elfelejteni, hogy a saját igazának bizonygatása mellett a konfliktus megoldása ilyenkor könnyen háttérbe szorul. Akad, aki konfliktushelyzetben teljesen lefagy, és csak utólag jön rá arra, hogy mit kellett volna mondania ahhoz, hogy képviselje saját érdekeit.
A tréningen végigvesszük a hétköznapi élet leggyakoribb konfliktushelyzeteit, valamint azon kommunikációs technikákat, amelyek segítségével könnyebben feloldhatjuk azokat. Ha pedig kevesebb a félreértés, a sértődés, és több a win-win megoldás, akkor ezzel fontos lépést tehetünk a nyugodt, kiegyensúlyozott mindennapokért, amely hosszú távon a sikeres élet egyik záloga.
jelentkezem kérdésem vanAsszertív kommunikáció
Asszertív kommunikáció: úgy elmondani valamit, hogy a fókusz a saját érzéseinken, szükségleteinken van, és nem azon, hogy a másik fél hol hibázott vagy mit csinált rosszul. Aki volt már konfliktushelyzetben, pontosan tudja, hogy időszűkében, érzelmi érintettség esetén, stresszes szituációban, netán nagy nyomás alatt sokkal könnyebb a körülményeket vagy a másik felet okolni az érdekérvényesítő, asszertív megnyilatkozás helyett.
A jó hír az, hogy az asszertív kommunikáció tanulható. A tréning során körüljárjuk az asszertivitás fogalmát, valamint az asszertív jogok és kötelezettségek témakörét. A résztvevők különféle gyakorlatokon keresztül megtanulják megfogalmazni és pontosítani a szükségleteiket, továbbá megismerhetik az együttműködés és az érdekképviselet megfelelő arányát, amely a win-win (nyertes-nyertes) szituáció egyik alapja.
Az asszertív kommunikáció sok gyakorlást igényel, ám a tapasztalatok és a visszajelzések szerint megéri kitartónak lenni, hiszen az új ismeretek birtokában a parttalan viták és egyéb konfliktushelyzetek könnyebben és kevesebb sérüléssel rendezhetők.
jelentkezem kérdésem vanTestbeszéd tréning
“Hogyne, abszolút egyetértek!” – feleli a szomszéd a lakógyűlésen, ám a mondandója végén egy pillanatra összeszorítja az ajkait. Aki ismerősen mozog a testbeszéd csodálatos világában, ebből két dolgot fog tudni: az illető valójában nem ért egyet, és jó eséllyel valamilyen okból konfrontálódni sem szeret.
A tréning során az alábbi fő témákat érintjük:
- a metakommunikáció jelentősége,
- gesztusok és eredetük,
- kéz-, tenyér- és karmozdulatok,
- az arc, a mimika és a tekintet titkai,
- a láb gesztusai,
- gyakori és népszerű gesztusok a hétköznapokban és vállalati közegben,
- a kiegészítő jelek és a környezet fontossága.
A testbeszéd tréning rendkívül izgalmas, amelynek jellemző mellékhatása a “Sherlock Holmes szindróma”, vagyis az, hogy a megszerzett tudás birtokában a résztvevőkből passzív megfigyelőből aktív elemző válik.
jelentkezem kérdésem vanTárgyalástechnika, meggyőzéstechnika
A tárgyalás és a meggyőzés tudománya művészet. Megéri fejleszteni az idekapcsolódó készségeket, hiszen segítségükkel a munkában és a magánéletben is könnyebb érvényesülni.
A tréningen az alábbi főbb témakörökkel foglalkozunk:
- a tárgyalás általános menete,
- tárgyalási stratégia: a tárgyalás irányítása és érdekérvényesítés,
- a legmodernebb tárgyalástechnikai eszközök,
- hatékony kommunikáció,
- a befolyásolás eszközei,
- a win-win szituációk ereje.
Retorika, hatékony érveléstechnika
Számtalan olyan élethelyzet adódhat, amelyben a siker azon is múlhat, mennyire mozgunk otthonosan a retorika és a meggyőzés tudományának világában.
Noha az emberek többsége nem születik profi szónoknak, az érveléstechnika tanulható és fejleszthető készség. A tréning során végigvesszük a leghatékonyabb technikákat, amelyek alkalmazásával az élet bármely területén meggyőző magabiztossággal képviselhetjük az érdekeinket.
jelentkezem kérdésem vanMédiamegjelenésre felkészítő tréning
Egy beszélgetős reggeli műsort nézve sokan azt gondolják, hogy interjúalanynak lenni gyerekjáték.
Ám a legtöbben nem tudják, milyen sok mindenre kell ilyenkor figyelni. Megfelelő öltözködés, az asszisztens integetése, az erős fény, beszédtechnika, lámpaláz, zavarbaejtő kérdések, szakmai felkészültség: csupán néhány dolog, amelyeken múlhat a siker.
Ha bármilyen okból Ön is olyan helyzetbe kerül, amely médiaszerepléssel jár, fontos, hogy profi kommunikáció révén megfelelően képviselje az érdekeit.
A tréningen az alábbi témákkal foglalkozunk:
- sajtó- és médiafajták típusai, jellemzői, hatásmechanizmusai,
- résztvevők saját megjelenési- és kommunikációs stílusa,
- riporterek kérdezési stílusa, és annak hatása az egyénre,
- az időkeretek betartása interjú, riport során,
- közérthetőség,
- öltözködés,
- beszédtechnika,
- lámpaláz.
Nyilvános beszéd tréning
Nyilvános beszédnek számít minden, ahol ki kell állni egy kisebb vagy nagyobb közönség elé, legyen szó például egy munkahelyi meetingről, prezentációról, szakmai előadásról vagy médiamegjelenésről.
A tréning során elsősorban a különböző tartalmi elemekkel foglalkozunk, hiszen a megfelelően felépített beszéd kulcsfontosságú szerepet játszik a kívánt üzenet átadásában, a kitűzött célok elérésében. Emellett természetesen beszélünk a külső megjelenés (öltözködés) szerepéről, a lámpalázról és a magabiztos kiállás titkáról is.
jelentkezem kérdésem vanHumor a nyilvános beszédben
A humor kétélű eszköz a kommunikációban. Okosan használva oldja a feszültséget, emlékezetesebbé teszi az elhangzottakat, szimpátiát ébreszt.
Ellenkező esetben egy nem odaillő szóvicc vagy egy rosszkor betoppanó Móricka mindent tönkretesz.
A workshop során végigvesszük, mikor van, és mikor nincs helye a humornak a nyilvános beszédben, illetve beszélünk a humor különböző megnyilvánulási formáiról.
jelentkezem kérdésem vanTED-jellegű előadások tartásának technikái
Nem mindenki repes az örömtől, ha több (száz)ezer embernek kell előadást tartania. Habár vannak olyan szerencsések, akik kifejezetten élvezik a rivaldafényt, egy dolog biztos: egy jó előadás gondos felkészülést igényel.
Ebben segít a Kolibri Kommunikáció csapata! A TEDx-jellegű előadásra való komplex felkészítés minden esetben személyre szabott, és igény szerint foglalkozik az alábbi területekkel:
- lámpaláz,
- prezentációkészítés,
- előadásmód,
- előadás felépítése,
- beszédtechnika.
Hatékony prezentációs technikák
Ahogy felszabadult, magabiztos előadásmód, úgy szakszerűen összeállított prezentáció nélkül sincs siker. A hatékony prezentációs technikákról szóló tréningünk két részből áll. A technikai rész során a prezentáció “megjelenését” tökéletesítjük: végigvesszük a jó prezentáció ismérveit, valamint azon eszközöket, például a Power Pointot, amelynek segítségével a “balról beúszó” információ emlékezetes és látványos antréval jelenik meg.
A tréning másik része a tartalomra fókuszál: arra, hogy milyen információkat érdemes mindenképp beletenni az előadásba. Emellett a felkészülés ideális menetét is végigvesszük annak érdekében, hogy az előadás során minden gördülékeny legyen, és az előadó legalább annyira élvezze a mondandóját, mint a hallgatósága.
A tréning két része kérés szerint külön is igénybe vehető.
jelentkezem kérdésem vanPályaorientáció
Milyen jó lenne egy varázsgömb, ami elárulná, hogy kinek mi az ideális hivatás! Varázsgömbünk nincs, van viszont néhány kiváló szakemberünk, akik különféle tesztekkel és gyakorlatokkal segítik a nagy döntések (középiskolai felvételi, egyetemi felvételi, pályaválasztás) meghozatalát.
A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanKonfliktuskezelés az iskolában
Az iskola – legyen szó gimnáziumról vagy felsőoktatási intézményről – az a hely, ahol a konfliktusok túlságosan is otthon érzik magukat. Olyannyira, hogy számos formában megnyilvánulhatnak, hiszen lehet konfliktus diák és diák, tanár és diák, szülő és tanár között is. Sőt, ha mindez nem lenne elég, a klikkesedés, az osztályok közötti rivalizálás vagy épp a bullying is komoly problémákat okozhat.
A jó hír az, hogy ezek feloldása lehetséges. Mi több, érdemes velük foglalkozni, hiszen a diákévekben szerzett jó és rossz tapasztalatok nagyban befolyásolják a felnőtté válás folyamatát, valamint jelentős személyiségformáló erővel bírnak.
A tréning témáját az egyedi igényekhez szabjuk, így az általános tematika mellett kérés szerint akár egy-egy konkrét konfliktus feloldásával is foglalkozunk.
A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanSzociális és életviteli kompetenciák fejlesztése online tanulás idején
Az online oktatás rengeteg olyan kihívást tartogat, ami normál iskolai rendszer során fel sem merül. Pontosan ezért a megfelelő teljesítményhez, valamint a mentális egészség megőrzéséhez számos új kompetenciára szükség van. Ebben segít a tréning.
A képzés során jellemzően az alábbi témákkal foglalkozunk:
- otthoni “osztályterem” és tanulósarok kialakítása,
- tanulás és magánélet/énidő szétválasztása,
- stresszkezelés otthoni környezetben,
- a sport fontossága
- a szociális élet átalakulása: digitális kapcsolattartás,
- időmenedzsment, avagy a 15 perces szünet otthon is fontos,
- hatékony tanulási technikák az online térben,
- az online tanórák lehetőségei ,
- visszajelzés kérése, motiváció fenntartása,
A tréningen tanultak alkalmazása lehetővé teszi, hogy az online tanulás – legyen az saját döntés vagy kényszer (pl. vírushelyzet) – ne menjen a tanulmányi eredmény és a mentális egészség rovására.
A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanHatékony prezentációs technikák
Ahogy felszabadult, magabiztos előadásmód, úgy szakszerűen összeállított iskolai prezentáció/előadás nélkül sincs siker. A hatékony prezentációs technikákról szóló workshopunk két részből áll. A technikai rész során a prezentáció “megjelenését” tökéletesítjük: végigvesszük a jó prezentáció ismérveit, valamint azon eszközöket, például a Power Pointot, amelynek segítségével a “balról beúszó” információ emlékezetes és látványos antréval jelenik meg.
A workshop másik része a tartalomra fókuszál: arra, hogy milyen információkat érdemes mindenképp beletenni az előadásba. Emellett a felkészülés ideális menetét is végigvesszük annak érdekében, hogy a kis- vagy éppen nagyobb előadás során minden gördülékeny legyen, és az előadó legalább annyira élvezze a mondandóját, mint a hallgatósága.
A workshop két része kérés szerint külön is igénybe vehető.
A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanMemóriatréning
Volt egy frappáns kezdő mondatunk, de most nem jut eszünkbe!
A memóriatréningen olyan gyakorlatokat és technikákat mutatunk, amelyek gyorsítják a tanulást és fejlesztik a hosszú távú memóriát.
A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanKreativitásfejlesztő, gondolkodásserkentő tréning
A kreativitás kicsit olyan, mint a futás: nem mindenki születik maratonistának, de kitartással és a megfelelő gyakorlatokkal garantáltan javítható a teljesítmény.
A tréningen olyan technikákat és gyakorlatokat tanítunk, amelyek hozzájárulnak a kognitív folyamatok javításához, valamint segítenek az “out of the box” gondolkodásban, ezzel is hozzájárulva a kreativitás fejlődéséhez.
A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanHatékony technikák és praktikák érettségi előtt
A diákok számára talán az érettségi az első olyan igazán jelentős megpróbáltatás, amelynek eredménye nagyban befolyásolhatja a jövőjüket.
A tréningen olyan technikákat és gyakorlatokat mutatunk, amelyek hozzájárulnak a hatékony felkészüléshez és az eredményes vizsgázáshoz.
Jellemzően ehhez az alábbi témákat érintjük:
- tanulástechnika (hosszú- és rövid távú felkészülés),
- memóriafejlesztés,
- magabiztos előadásmód,
- lámpaláz tünetei és kezelése,
- táplálkozás és vizsga.
Kamasztréning és boldogságfokozó technikák
Boldognak lenni az élet egyik legnagyobb kihívása. Kamaszként megtalálni a boldogságot talán még nehezebb, hiszen a felnőtté válás küszöbén a hormonrendszer változásai és az épp aktívan formálódó és önállósodó személyiség is zavarodottan tekint körbe, azon töprengve: “Mi a szösz történik velem?!”
Ebben segít a kamasztréning. A játékos keretek között elsajátított technikákkal és gyakorlatokkal a résztvevők olyan eszköztárat kapnak, amely hozzájárulhat egy boldogabb, kiegyensúlyozottabb és harmonikusabb élethez.
A tréningen jellemzően az alábbi témákkal foglalkozunk:
- figyelem, gondolkodási képesség fejlesztése,
- érzelmi intelligencia fejlesztése és a kommunikáció fontossága,
- “apró örömök”, avagy a tudatos életöröm művészete,
- önbizalom, önbecsülés,
- az online személyiség és a digitalizáció hatása a boldogságra,
- az egyéni- és társadalmi érvényesülés sarokkövei a személyiség tükrében.
A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanA stresszkezelés napi gyakorlata, lelki egészség megőrzése
Kamasznak, fiatal felnőttnek lenni már önmagában is tele van kihívásokkal. Csak hogy néhány példát említsünk, a tomboló hormonok, az önállósodás és a felelősségvállalás nehézségei, a megfelelési kényszer, a pályaválasztással kapcsolatos dilemmák és a baráti/szerelmi kapcsolatokkal járó elkerülhetetlen konfliktusok egyaránt jelentős stresszfaktort jelentenek.
Noha cikkek, videók és tanulmányok ezrei szólnak a stresszkezelésről, valamint a lelki egészség megőrzéséről, ha leírtakat könnyű lenne hasznosítani, nem lenne hiánypótló ez a tréning. A képzés során az elméleti ismereteken kívül számos gyakorlati tanácsot is adunk, amelyeket kifejezetten az érintett korosztály igényeihez igazítunk.
A tréningen az alábbi fő témákkal foglalkozunk:
- a stressz keletkezése és működési mechanizmusa
- a stressz hatása a szervezetre: hormonok és testi tünetek,
- kötelező és szabadon választott krízishelyzetek,
- a Maslow és a Dilts piramis fontossága,
- stressz és motiváció,
- hogyan hat a stressz a különböző személyiségekre,
- a stresszkezelés egyedi lehetőségei,
- tüneti és oki kezelés,
- hétköznapi, könnyen megvalósítható praktikák stressz ellen.
A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanAz online tanulás hatása lelki egészségünkre
A koronavírus járvány miatt a legtöbb diák megtapasztalta, milyen az online tanulás. Ahogy azt is, mennyivel nehezebb úgy koncentrálni az anyagra, hogy a tanárt csak a számítógépen keresztül láthatja. Mindez nem csak az iskolai teljesítményt sodorja veszélybe, hanem a lelki egészséget is, hiszen a valódi szociális élet hiányának gyakori kísérője a szorongás, a depresszió és a stressz.
Az online tanulás tréningen olyan technikákat tanítunk, amelyek megkönnyítik az önálló feladatvégzést, hozzájárulnak a mentális egészség megőrzéséhez (pl. baráti kapcsolatok ápolásának lehetőségei) és ezáltal növelik a tanulás hatékonyságát.
A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanÖnismereti tréning
Noha az önismerettel való foglalkozást nem lehet elég korán kezdeni, sokan csak felnőttként érzik ennek szükségét, akkor, amikor az önismereti hiányból fakadó problémák már szembetűnően akadályozzák őket a karrierben vagy a magánéletben.
Pontosan ezért hiánypótoló ez a tréning, amelyen a személyiség fő mozgatórugóival foglalkozunk, természetesen az adott korosztálynak megfelelő szinten.
A tréningen tanultaknak köszönhetően a résztvevők képesek lesznek:
- az önreflexióra,
- megfogalmazni a szükségleteiket
- tudatosítani a hozott értékrendjüket és a saját személyiségük tükrében módosítani azon,
- a különféle érzelmek felismerésére, tudatosítására és kontrollálására,
- az empatikus(abb) viselkedésre
- a hiányosságaik elfogadására és fejlesztésére.
Tapasztalataink szerint a fiatalok nem csupán nyitottak az önismeret témakörére, de a tanultak birtokában kiegyensúlyozottabban és hatékonyabban teljesítenek az iskolában, és jellemzően jobban értékelik és tudatosabban ápolják emberi kapcsolataikat. Mindezek pedig hozzájárulhatnak ahhoz, hogy felelős és kiegyensúlyozott felnőtt váljon belőlük.
A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanÉrzelmi intelligencia tréning
Érzelmi intelligencia (EQ): azon képesség, amely lehetővé teszi saját magunk és embertársaink érzelmeinek érzékelését és kezelését.
Az értelmi intelligenciához hasonlóan az érzelmi intelligencia is fejleszthető; mi több, fontos és érdemes fejleszteni annak érdekében, hogy az embertársainkkal kialakított kapcsolataink az iskolai közegben és a magánéletben egyaránt kiegyensúlyozottabbak legyenek.
A tréningen jellemzően az alábbi fő témákat érintjük:
- saját érzelmeink: a láthatatlan mozgatórugók,
- az EQ alapja és összetevői (önértés, kontroll, motiváció, empátia, társas intelligencia),
- szimpátia vs empátia,
- az érzelmi nevelés folyamata,
- társas készségek és fejlesztésük
- zavaró impulzusok és azok hatása a kedélyállapotra.
Az érzelmi intelligencia fejlesztése ahhoz is hozzájárulhat, hogy a középiskolai- és egyetemi évekre jellemző kapcsolatok harmonikusabbak legyenek.
A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanKapunyitási pánik
A középiskola vagy az egyetem elvégzése mámoros örömmel jár. Egészen addig, amíg a kipipált kötelesség feletti felhőtlen boldogság helyére be nem kúszik az “és most hogyan tovább?” kínzó kérdése.
Noha vannak olyan szerencsések, akik egészen kicsi koruk óta tudják, hogy melyik a nekik való hivatás, általában azok vannak többségben, akiknek fogalma sincs arról, merre induljanak.
A tréning során az alábbi témákat érintve szelídítjük meg a kapunyitási pánikot.
- Ötletek a pályaválasztáshoz.
- Félelem az új élettől és a szorongás feloldása.
- “Az én utam” – avagy a szülői elvárások kezelése.
- A lehetőségek kezelése – hogyan ne rontsuk el?
- Újratervezés: amikor az eredeti elképzelés mégsem jó.
A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanSzociális és életviteli kompetenciák fejlesztése
A tréning hangzatos neve nagyon fontos ismereteket rejt: megtanítja a legfiatalabb korosztálynak, hogyan boldoguljanak társas közegben. A boldogulás pedig ebben az esetben olyan képességek elsajátítását jelenti, amelyek eredményes és hatékony alkalmazása hozzájárulhatnak egy harmonikusabb, kiegyensúlyozottabb életminőséghez.
A tréning anyagát minden esetben az adott korosztály igényeihez igazítjuk!
Jellemzően az alábbi témákkal foglalkozunk:
- értékrend fejlesztése,
- társas szerveződés fejlesztése,
- elvárások megfogalmazása, elvárásoknak megfelelés,
- szituációk végkimenetelének értékelése,
- felelősségvállalás, szabálykövetés, ígéretek betartása
- segítségnyújtási- és együttműködő képesség,
- érvelés és önérvényesítés,
- értő figyelem társas kapcsolatokban,
- tanulástechnika, önéletrajz készítése,
- udvariasság és jó modor,
- kihívások, nehézségek kezelése.
A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanLámpaláz elleni praktikák
A lámpaláz okozta tünetek éppúgy tönkretehetnek egy vizsgát, felelést vagy kiselőadást, mint egy állásinterjút. A tréning után azonban ennek vége!
A lámpaláz fő oka, hogy téttel járó helyzetben az egyén nem képes a valódi jelenlétre. A múltbéli rossz tapasztalatok miatt megjelenik a félelem, hogy a történtek megismétlődnek, amelynek következtében a fókusz az itt és mostból a múltba vagy egy vélt jövőbe helyeződik. A lámpaláz elleni praktikák abban segítenek, hogy a jelen pillanatba kormányozzák az elmét, ahol a félelemnek nincs létjogosultsága.
A tréning során részletesen végigvesszük a lámpaláz kialakulásának valódi okát, valamint azon legfontosabb technikákat, amelyek megszabadítanak a lámpaláz tüneteitől. Az új ismeretek nem csak az iskolai, egyetemi megmérettetéseken, hanem később, a munkahelyen is lehetővé teszik a magabiztos szereplést. (Pl. meeting, prezentáció stb.)
A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanA digitális eszközök érzelmi fejlődésre gyakorolt hatása
Mobiltelefon(ok), televízió, laptop, számítógép, tablet, okosóra: néhány eszköz, amellyel a többség több időt tölt, mint a barátaival vagy a családjával.
Számos kutatás bizonyítja, hogy ez a digitális dzsungel erősen hat az idegrendszerre, és ezen keresztül az érzelmekre, valamint az érzelmi fejlődésre. Noha a fenti eszközök a legtöbb ember számára – tanuláshoz, barátokkal való kapcsolattartáshoz – nélkülözhetetlenek, érdemes odafigyelni a tudatos használatukra.
A tréningen az alábbi fő témákat érintjük:
- a digitális/okos eszközök hatása az idegrendszerre,
- a digitális/okos eszközök hatása az érzelmekre, hangulatra,
- élet kütyük nélkül: a függőség felismerése és kezelése,
- kikapcsolódás: praktikák, hogy ne csak az eszköz kapcsoljon ki, hanem az elme is.
A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanSzemélyes jóllét tréning
Kamasznak, fiatal felnőttnek lenni nem könnyű. Ez az életszakasz komoly útkeresés, amely rengeteg kihívást tartogat, nem beszélve a megfelelési kényszer nehézségeiről, a fontos (olykor valóban életre szóló) döntések meghozataláról és a felnőtté válás számtalan akadályának leküzdéséről.
Habár bizonyos buktatók elkerülhetetlenül szükségesek, ha a személyes jóllét megkapja az őt megillető figyelmet, könnyebb végigmenni azon a bizonyos “úton.”
A jóllét azzal kezdődik, hogy az “én” rendben van. Erre a korosztályra is igaz, hogy a kiegyensúlyozottság alapfeltétele annak, hogy a diákok/fiatal felnőttek az élet minden, számukra fontos területén (iskola, első munkahely, baráti kapcsolatok, családi kapcsolatok) képesek legyenek a legtöbbet kihozni magukból.
A személyes jóllét tréningen olyan technikákat és praktikákat tanítunk, amelyek lehetővé teszik, hogy a résztvevők képesek legyenek a saját szükségleteinket szem előtt tartva priorizálni a feladataikat. Ennek köszönhetően kiegyensúlyozottabban és harmonikusabban élhetik mindennapjaikat, amely hosszú távon is pozitív hatással lehet a teljesítményükre.
A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanIskolai jóllét tréning
Diáknak lenni nem könnyű. A továbbtanulás terhe, a pályaválasztás, a barátokkal való kapcsolat, az első szerelmek, és mindeközben az önállósodás és a felnőtté válás folyamata komoly kihívásokat jelent.
Az iskolai jóllét tréningen olyan technikákat tanítunk, amelyek segítenek megbirkózni a diáklét nehézségeivel.
Korosztálytól függően jellemzően az alábbi témákkal foglalkozunk:
- időmenedzsment (tanulás, különórák, barátok, család stb),
- teljesítménykényszer és megfelelési vágy,
- a beilleszkedés nehézségei,
- tanár-diák konfliktusok és feloldásuk,
- munka és tanulás (egyetemistáknak)
- iskolai baráti kapcsolatok.
A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanA viselkedéskultúra alapjai
Első találkozás az első szerelmünk szüleivel. Magázódni kellene? És ha nagyon fiatalosak? Illik segíteni ebéd után elmosogatni? És mi a megfelelő öltözék egy ilyen eseményre?
Mennyi kérdés, pedig csak egyetlen példát említettünk!
A tréningen a fentihez hasonló témákat járjuk körül, jellemzően az alábbi tematika szerint.
- Iskolai viselkedéskultúra: etikett, udvariasság és érdekérvényesítés középiskolában, egyetemen.
- Köszönöm, köszönni is tudok: tegezés, magázás, kézfogás és tiszteletadás.
- Színházi etikett: öltözködéstől mobiltelefonig, avagy mi illik és mi nem!
- Éttermi kisokos: segítünk eligazodni az evőeszközök között!
- Állásinterjú protokoll: öltözködés, viselkedés és tiszteletadás. (Csak az érintett korosztálynak!)
A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanPénzügyi tudatosság tréning
A tréningen megtanítjuk, mire van szüksége a “malacperselynek” ahhoz, hogy igazán boldog legyenek.
Diákként, fiatal felnőttként általában még szerényebb bevételből kell gazdálkodni, ám a pénzügyi tudatosság már ekkor is kulcsfontosságú, hiszen ezzel lehet a leghatékonyabban megalapozni az anyagi biztonságot.
A tréningen jellemzően az alábbi témákkal foglalkozunk.
- Hitelekről okosan: diákhitel és kölcsönök.
- A pénz beosztása (zsebpénz, első fizetés, örökölt vagyon stb.).
- A megtakarítás titkai. (Félretett pénz, öngondoskodás, pénzügyi tervezés)
- Mire érdemes gyűjteni? És mire nem?
- Költségek nyomon követése.
A tréning 13-15 éves kortól ajánlott, anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem vanÁllásinterjú tréning
Állásinterjúra menni sosem egyszerű feladat, pláne akkor, amikor valakinek még nincs meg a kellő rutinja, és pontosan azt sem tudja, mire számítson.
Pontosan ebben segít az állásinterjú tréning, amely az alábbi témákat érintve segít abban, hogy a pályakezdők is sikeresen kezeljék a munkaerőpiac kihívásait:
- külső megjelenés,
- etikett,
- szakmai felkészültség,
- munkahely-specifikus önéletrajz,
- hitelesség és saját érdekek képviselete,
- lámpaláz leküzdése.
A tréning 13-15 éves kortól ajánlott(nyári diákmunka), anyagát az adott korosztálynak megfelelő szinten és stílusban dolgozzuk fel.
jelentkezem kérdésem van